Νέα παρέμβαση για παλιό καλντερίμι και πετράλωνα στη Βέργα


Τεχνική έκθεση φωτοερμηνείας τεκμηριώνει το παλαιό καλντερίμι και τα παλαιά πετράλωνα στην Κάτω Βέργα, όπως σημειώνουν οι «Κάτοικοι Βέργας και Καλαμάτας για τη διάσωση και ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς», που αποστέλλουν την έκθεση στις Διευθύνσεις Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες. 

Οι κάτοικοι επισημαίνουν πως κοινοποιούν την τεχνική έκθεση, προκειμένου να ληφθεί υπόψιν: «Στα πορίσματα αυτοψιών που έχουν διενεργήσει οι υπηρεσίες σας. Στην αναμενόμενη απόφαση κήρυξης καλντεριμιού – πετραλώνων ως μνημείων. Στις αναμενόμενες αποφάσεις σας για την αντιμετώπιση των καταστροφών που έχουν γίνει

στο καλντερίμι, στα πετράλωνα και στο φυσικό περιβάλλον. Στην αντιμετώπιση των πολεοδομικών παραβάσεων που έχουν συντελεστεί ή πρόκειται να συντελεστούν (αυθαίρετο μπάζωμα – κατάληψη δημόσιων κοινόχρηστων χώρων). Στην αναθεώρηση αδειών δόμησης – χωροθέτησης που έχουν δοθεί ως μη όφειλαν. Στον οφειλόμενο σχεδιασμό αποκατάστασης των ζημιών – καταστροφών (μελέτες, χρηματοδότηση, τεχνικά έργα). Και γενικότερα στην τήρηση των αρχαιολογικών, πολεοδομικών, περιβαλλοντικών νόμων».

Στα συμπεράσματα της τεχνικής έκθεσης φωτοερμηνείας αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Μετά από προσεκτική στερεοσκοπική παρατήρηση των αεροφωτογραφιών χρονολογίας λήψης του έτους 1986, 1989 και 1998 συμπεραίνουμε ότι: Υπήρχε παλαιά κοινοτική οδός (καλντερίμι) με τα πλαϊνά τοιχία σε ορισμένα τμήματά της πριν, εντός του ελιγμού και μετά τον ελιγμό, η οποία είχε κυμαινόμενο πλάτος 5-6 μέτρα.

Ειδικότερα στο τμήμα της παλαιάς οδού (καλντερίμι) που ελίσσεται μεταξύ των αλωνιών Νο5 και Νο7 μέχρι και τον δυτικό κλάδο της οδού Ευαγγελιστρίας υπάρχει αμφίπλευρο τοιχίο. Υπήρχαν ακέραια πετράλωνα με καθαρό δάπεδο και πλήρη περίβολο από όρθιες πέτρες (τίκλες) και αναλυτικότερα ένα εντός της ιδιοκτησίας που βρίσκεται μέσα στον ελιγμό (Νο8), τρία πετράλωνα που βρίσκονται στον ανατολικό κλάδο του ελιγμού και έξω από αυτόν (Νο9,10 και 11) και ένα που βρίσκεται πλησίον του δυτικού κλάδου του ελιγμού και έξω από αυτόν πλάι στο καλντερίμι (Νο7) διαμέτρου 11-12 μέτρα το καθένα.

Διακρίνονται ακόμα στην ευρύτερη περιοχή άλλα 8 (2 ανατολικά του ελιγμού (Νο12 και 13) και 6 δυτικά (Νο1, 2, 3, 4, 5 και 6).

Τέλος, η νέα κοινοτική οδός (Ευαγγελιστρίας όπως ονομάζεται τώρα), χωματόδρομος τα έτη παρατήρησης, της οποίας το πλάτος υπολογίζεται στα ευθύγραμμα τμήματα αρχικά το 1986 ελάχιστο πλάτος 5,50 μ. μέγιστο 7,50 μ. και στο καμπύλο τμήμα 11μ. και μεγαλύτερα μετά την περαιτέρω διάνοιξή της το 1989».

Οι «Κάτοικοι Βέργας και Καλαμάτας για τη διάσωση και ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς», που είναι στη διάθεση των υπηρεσιών για περαιτέρω στοιχεία και ενημέρωση είναι οι: Κωνσταντίνος Α. Μαρκάκης ηλεκ. – μηχ. ΕΜΠ, Νίκος Γ. Πατσαρίνος πολ. μηχ. ΑΠΘ -περιφ. σύμβουλος, Ιωάννης Θεοφιλόπουλος χημ. μηχανικός, Δημήτρης Τροχάτος μηχ. μηχανικός ΕΜΠ, Μπάμπης Βακαλόπουλος, Ανδρέας Σαρρής τ. δικηγόρος.

Eleftheriaonline

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s